دانلود رساله معماریدانلود پایان نامه معماری

رساله پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

رساله پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول :R 3 

رساله رساله پردیس فرهنگی هنری کودک

امروزه نگاه به فضاهایی مختص کودکان و معماری برای این قشر، به عنوان یک ضرورت اساسی برنامه کشورهای پیشرفته می‌باشد. کودکان حساس ترین و تاثیر پذیرترین گروه سنی جامعه را تشکیل می-دهند و در مهمترین سال‌های زندگی‌شان یعنی زمانی که پایه‌های رشد شخصیتی، ذهنی، جسمی و اجتماعی آنها شکل می‌گیرد، تا زمانی که وارد شهر می‌شوند نیازمند این هستند که زندگی اجتماعی را در مقیاس خود تجربه کنند و این امر مستلزم فراهم بودن فضایی کودکانه و صمیمی است، فضایی به دور از هیاهوی دنیای بزرگتر. دنیایی پر از شادی با رنگ‌های زیبا که در آن کودک فرصت بیان افکار تازه و پرورش و رشد استعدادهایش را داشته باشد. فضایی که زمینه‌ای مناسب برای رشد اجتماعی کودک را فراهم آورد.

در ادامه با سایت معماری من همراه باشید تا پایان نامه پردیس فرهنگی هنری کودک تقدیم شما عزیزان گردد.

دانلود رساله معماری

در موارد فوق، تسهیلات شهر تهران در ابعاد اجتماعی و فرهنگی برای کودکان بسیار ناچیز است. بیشتر مراکز موجود (مهد کودک‌ها) حالت نگهداری محض را دارند که البته این نوع مراکز برای پرورش و ایجاد تعاملات اجتماعی لازم برای رشد شخصیتی کودکان کافی نمی‌باشند. بدین منظور طراحی فضایی با نام پردیس فرهنگی کودکان ، مورد نظر این تحقیق می‌باشد که می‌تواند رده سنی 3 تا 6 سال را پوشش دهد. سوال اصلی این تحقیق در این است که صورت فضایی معماری تا چه اندازه در رشد و پرورش شخصیتی کودک می‌تواند موثر باشد و در این راستا چگونه می‌توان فضای معماری طراحی کرد.

 در کشور ما علیرغم قوانین متعدد شهرسازی و معماری که به تصویب رسیده است؛ ملاحظه می‌شود که در ساخت محیط شهری و معماری بناها، کوچکترین توجهی به گروه کودکان نمی‌شود. این یکی از مشکلات کودکان در مواجهه با محیط پیرامون است. مشکل عمده نحوه تعامل جامعه با کودک است. از طرف دیگر پایه‌های رشد شخصیتی، ذهنی، جسمی و اجتماعی انسان‌ها از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و بدین جهت ایجاد بستر مناسب برای رشد شخصیتی کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است. اما در جامعه امروزی به محیط کالبدی به عنوان محیطی برای فرآیندهای آموزشی گروهی توجه کمی شده است. اگر بپذیریم که بسیاری از نارسایی‌هایی که برای انسان رخ می‌دهد ریشه آموزشی دارند و بهبود در صورتی امکان پذیر است که بتوان در نوع شیوه‌های آموزشی، از همان سنین کودکی تغییری پدید آورد، توجه به فضای آموزشی به عنوان بستری برای رشد فکری کودک و با در نظر گرفتن عرصه‌های خصوصی لازم و ضروری است.

رساله پردیس فرهنگی هنری کودک

خلاقیت هسته اصلی پیشرفت و بهبود کارکرد جامعه به شمار می‌رود و برای تمامی عرصه‌های زندگی و سلامت فکر و روح انسان حیاتی است. در دنیای امروز اگر افراد گرفتار نظمی تکراری و مکانیکی شوند نابود خواهند شد.امروزه ثابت شده است که خلاقیت امری نیست که به گروه خاصی از افراد با توانایی‌ها و استعدادهای ویژه تعلق داشته باشد، بلکه مقوله‌ای است که به پرورش نیاز دارد و اکثر افراد با هوش متوسط نیز این قابلیت را دارند تا بتوانند فردی خلاق باشند.دوران کودکی هم‌چون ریشه و اساسی برای دوره‌های سنی دیگر به‌شمار می‌آید. این دوره از جانب روان‌شناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت غالبا به‌عنوان برجسته‌ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان شناخته شده است. بنابراین پرورش و رشد خلاقیت به‌‌عنوان موضوعی بسیار مهم در دنیای امروز باید از این دوران آغاز گردد.

از این‌رو در کشور ما به منظور پرورش و رشد خلاقیت کودکان مراکزی هم‌چون مرکز آفرینش فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان تأسیس شده است تا بتواند در راستای رسیدن به اهداف مذکور گام بردارد. این در حالی است که در اکثر فضاهای طراحی شده برای کودکان تناسب لازم میان کیفیت فضای طراحی شده و عملکرد مورد نظر وجود ندارد و اغلب بدون توجه کافی به تأثیر محیط بر کودک طراحی شده‌اند.در پروژه حاضر یک مرکز آفرینش هنری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مکملی برای رفع کمبودهای مدرسه در دو مقطع دبستان و راهنمایی طراحی شده است. در این طراحی سعی شده است به ویژگی‌ها و ذوائق کودکان در ارتباط با مقوله “رشد خلاقیت” به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مباحث در طراحی موضوعاتی از این دست توجه شده، و به این ترتیب تا حد امکان به‌واسطه ویژگی‌های کالبدی، به رشد خلاقیت کودکان کمک شود.


مشخصات محصول:

  • نام محصول: رساله پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی
  • فرمت فایل:wordواتوکد و سه بعدی
  • تعداد صفحات:180
  • حجم فایل:35 مگابایت
  • توضیحات نقشه:این پروژه شامل نقشه های اتوکدی کامل و مبلمان شده در تمامی طبقات،سایت پلان اتوکدی مبلمان شده،  برش های مبلمان شده ،پلان اتوکدی ستون گذاری تمام طبقات،تصاویر سه بعدی،و نماهای اتوکدی می باشد.متراژ کل بنا ۳۵۰۰ مترمربع و زمین سایت ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد.
  • نکات مهم:1- تمامی رساهای موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است2-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند3-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.4- ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

    ۵-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.

    قیمت قبلی: 200000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

رساله معماری پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی،رساله پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی،رساله پردیس فرهنگی هنری کودک+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

برچسب ها
دکمه بازگشت به بالا
بستن